Contact: 0736.36.12.10 / 021.795.75.25
  • Carti de Arte vizuale si abilitati practice

  • 5 cărți
Competentele specifice care trebuiesc dezvoltate pentru domeniul arte vizuale si abilitati practice pentru clasa pregatitoare sunt:
  1. Explorarea de mesaje artistice exprimate în limbaj vizual într-o diversitate de contexte familiar.
    1. Sesizarea semnificaţiei unui mesaj vizual simplu, exprimat prin desen/ pictură/ modelaj/ colaj/ film/ desen animat, care reflectă un context familiar
    2. Identificarea liniei, a punctului, a culorii şi a formei în ipostaze familiare, în spaţiul înconjurător
    3. Manifestarea curiozităţii faţă de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate visual
  2. Realizarea de creaţii funcţionale şi/sau estetice folosind materiale şi tehnici elementare diverse
    1. Observarea unor caracteristici simple ale materialelor întâlnite în mediul familiar
    2. Exprimarea ideilor şi trăirilor personale, în aplicaţii simple, specifice artelor vizuale
    3. Realizarea de aplicaţii/compoziţii/obiecte/ construcţii simple, pe baza interesului direct
    4. Transformarea unui material prin tehnici simple
    5. Exprimarea utilităţii obiectelor realizate prin efort propriu
    6. Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de vârstă, în care se asociază elemente de exprimare vizuală, muzicală, verbală, kinestezică.
Programa permite o abordare didactică flexibilă, care lasă loc adaptării la particularităţile de vârstă şi individuale ale copiilor, din perspectiva opţiunilor metodologice ale fiecărui profesor. În abordarea integrată a acestei discipline, se recomandă utilizarea unor strategii didactice prin care se încurajează iniţiativa şi libertatea de exprimare prin limbaj vizual.
 La această vârstă este foarte important accentul pus pe elementul ludic, prin care se cultivă spontaneitatea constructivă şi creatoare a copiilor. Mediul educaţional ar trebui să permită o explorare activă şi interacţiuni variate cu resursele materiale, cu ceilalţi copii şi cu adulţii.
Abordarea integrată permite cadrului didactic să propună teme şi subiecte interesante, dorite de elevi la această vârstă, organizând cunoaşterea ca un tot unitar, închegat. Se recomandă realizarea de secvenţe didactice în care copiii să-şi poată manifesta libertatea de alegere atât în ceea ce priveşte instrumentele, cât şi în ceea ce priveşte subiectele realizate. Un Colţ de Artă amenajat în sala de clasă, în care materialele şi instrumentele sunt la îndemâna copiilor, ar facilita atingerea acestui obiectiv.
Created in 0.036 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.