Contact: 0736.36.12.10 / 021.795.75.25
  • Dezvoltare personala pentru clasele pregatitoare

  • 7 cărți
Competentele specifice care trebuiesc dobandite pentru domeniul dezvoltare personala clasa pregatitoare sunt:
  1. Manifestarea interesului pentru autocunoaştere şi a atitudinii pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
    1. Identificarea unor trăsături personale elementare
    2. Respectarea unor reguli simple de igienă personală
    3. Recunoaşterea asemănărilor/deosebirilor dintre sine şi ceilalţi după criterii simple
  2. Exprimarea adecvată a emoţiilor în interacţiunea cu copii şi adulţi cunoscuţi
    1. Recunoaşterea emoţiilor de bază raportate la experienţele de viaţă trăite
    2. Identificarea şi aplicarea regulilor de comunicare specifice în activitatea şcolară
    3. Explorarea caracteristicilor fiinţelor şi obiectelor preferate şi a interacţiunii simple cu acestea
  3. Utilizarea abilităţilor şi a atitudinilor specifice învăţării în context şcolar
    1. Identificarea unor rutine în activitatea şcolară
    2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învăţarea şi succesul şcolar
    3. Identificarea hobby-urilor, jocurilor şi a activităţilor preferate, talentelor/ predispoziţiilor
Dezvoltarea personala este o materie importanta pentru dezvoltarea armonioasa a elevilor. Ajutandu-I sa inteleaga notiuni elementare legate de autocunoaştere şi stil de viaţă sănătos, d ezvoltare emoţională şi socială si sapecte specifice ale organizării invatarii.
Este recomandat ca disciplina Dezvoltare personală să fie realizată de către cadrul didactic de la clasă. Acesta poate colabora cu psihologul sau consilierul şcolar pentru a se consulta cu privire la cele mai adecvate modalităţi de lucru cu copiii, recomandarea unor resurse suplimentare care pot fi utilizate sau organizarea unor activităţi în parteneriat.
De asemenea, este recomandată implicarea părinţilor în activităţi prin: invitarea la clasă pentru vizionarea şi participarea la expoziţiile/târgurile elevilor, participarea la serbări, concursuri, excursii, carnavaluri, activităţi practice realizate de elevi sau în echipă părinţi-copii, discuţii pe baza portofoliilor elevilor (activităţi, produse realizate, abilităţi, atitudini dobândite/dezvoltate), vizite la locul de muncă al părinţilor etc.
Created in 0.044 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.