Contact: 0736.36.12.10 / 021.795.75.25
  • Dezvoltare personala clasa 1 – manuale scolare

  • 3 cărți
Programa pentru manualele de dezvoltare personala clasa I include:

1. Manifestarea interesului pentru autocunoaştere şi a atitudinii pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
1.1. Prezentarea unor trăsături personale elementare, în contexte variate

-crearea unor ecusoane personalizate - crearea unor obiecte simple prin modelaj (plastilină, lut) sau colaj (reviste, ziare, materiale din natură) care să exprime caracteristicile propriei persoane - prezentarea într-un cadru inedit (podium de premiere, interviu) a trei aspecte plăcute referitoare propria persoană - jocuri de continuare a unor fraze, pentru evidenţierea calităţilor: „Eu pot să…”, „Îmi place de mine pentru că…”, „Mâncarea mea preferată este…”, „Culoarea mea preferată este…”, „Pe tine te apreciez pentru că…”, „Sunt mândru de mine atunci când…” - jocuri de prezentare în perechi, în grupuri mici, în faţa clasei, a rezultatelor activităţii - prezentarea trăsăturilor personale elementare în fişe de lucru

1.2. Identificarea unor reguli de igienă personală

- recunoaşterea în imagini a respectării/încălcării regulilor de igienă personală - desenarea unor personaje care respectă/ nu respectă regulile de igienă personală - jocuri creative: “Ce s-ar întâmpla dacă nu ar exista săpunul?”, „Imaginează-ţi că săpunul ar conduce lumea”, “În geanta ta descoperi că o periuţă de dinţi îţi vorbeşte...” - rebusuri, concursuri despre reguli simple de igienă - realizarea unor colaje, desene, sloganuri/cuvinte cheie care ilustrează reguli de igienă - fişe de lucru pentru exersarea învăţării regulilor de igienă personală: corespondenţe, asocieri, consecinţe, completare de obiecte care lipsesc, exprimare de opinii - realizarea reclamelor pentru produsele de igienă preferate

2. Exprimarea adecvată a emoţiilor în interacţiunea cu copii şi adulţi cunoscuţi
2.1. Asocierea emoţiilor de bază cu elemente simple de limbaj nonverbal şi paraverbal

- selectarea unor imagini cu personaje care exprimă emoţii de bază (Exemplu: Alegeţi personajele care exprimă bucurie, fericire, veselie…) - crearea unei expoziţii cu imagini/fotografii (aduse de acasă, realizate în clasă, decupate din ziare/reviste) care exprimă diferite emoţii - recitarea unei poezii în diferite ipostaze (vesel, speriat, uimit) - propunerea unor concursuri de „Poezii şi cântece cu emoţii” - jocuri de mimă - turul clasei: “Cum te simţi astăzi?” (la începutul/finalul zilei, la începutul/finalul unei activităţi) - descrierea emoţiilor trăite în jocurile preferate

2.2. Transmiterea unor mesaje verbale şi nonverbale simple despre propriile experienţe de viaţă

- prezentarea unei experienţe personale (prima zi de grădiniţă, prima zi de şcoală, zile de naştere, jucăria favorită, o ceartă cu un prieten/coleg, victoria/înfrângerea într-un joc etc.) - crearea unor scurte povestiri sau scenete hazlii, pe baza unor cuvinte cheie: calendar, pădure, furculiţă, zâmbet - jocuri de mimă pentru înţelegerea unor mesaje nonverbale emiţător-receptor (mi-am făcut un prieten, mă doare măseaua, am primit un cadou, bunicul a venit în vizită etc.) - verbalizarea ideilor, gândurilor, emoţiilor faţă de unele situaţii date - emiterea unor afirmaţii pozitive despre sine şi ceilalţi, - exprimarea opiniilor despre unele situaţii de viaţă „Eu cred că...”, „În opinia mea...” - miniscenete cu marionete, măşti, vestimentaţii create de elevi

2.3. Explorarea caracteristicilor necesare pentru a fi bun prieten

-citirea şi discutarea unor poveşti despre prietenie, despre relaţiile existente într-un grup - exerciţii de evidenţiere a regulilor de comportament din poveşti/povestiri/poezii/fabule - identificarea în imagini a comportamentelor prietenoase/ neprietenoase dintr-un grup - crearea unor poveşti, în echipă, cu subiectul „Colegii mei/ Colegele mele”, „Prietenul meu/Prietena mea”

3. Utilizarea abilităţilor şi a atitudinilor specifice învăţării în context şcolar
3.1. Identificarea unor sarcini de lucru simple în contexte variate

- enumerarea sarcinilor de lucru ale diferitelor personaje din poveşti, povestiri, ale persoanelor din viaţa reală (mamă, tată, învăţătoare, bunici, director de şcoală, primar, preşedinte, medic, actor etc.) - bifarea sarcinilor de lucru de la şcoală dintr-o listă cu diferite tipuri de sarcini (imagini, cuvinte cheie) - jocuri de rol/ de mimă, referitoare la sarcinile de realizat într-o zi, acasă sau la şcoală - exerciţii de apreciere a timpului de lucru (mai mult, mai puţin) pentru sarcinile pe care le are de îndeplinit la şcoală şi acasă - plasarea etichetelor care conţin sarcini de lucru pe cadranul unui ceas - organizarea unor interviuri adresate colegilor despre sarcinile de lucru dintr-o zi

3.2. Evidenţierea importanţei învăţării pentru propria persoană

- monitorizarea simplă a achiziţiilor şi atitudinilor specifice învăţării (Cadranul învăţării: Ce am aflat nou ; Ce vreau să ştiu ; Ce mi-a plăcut) - realizarea unor colaje despre ceea ce îi place şi ceea ce nu îi place să înveţe la şcoală, acasă, pe stradă, în parc, în vacanţă, la teatru, la muzeu, la televizor, pe internet etc. - discuţii despre greşeală ca parte a procesului de învăţare (“Putem învăţa din propriile greşeli?”) - crearea unor refrene dedicate importanţei învăţării - organizarea unei expoziţii cu postere sau alte obiecte pe care sunt scrise propoziţii care să exprime importanţa învăţării

3.3. Explorarea unor meserii cunoscute sau preferate

- jocuri de rol despre meserii - poveşti, poezii, ghicitori, cântece despre meserii, susţinute de imagini - jocuri/ ghicitori de identificare a instrumentelor specifice unor meserii - organizarea unei expoziţii cu instrumente confecţionate, fotografii, desene sau (unde e posibil) direct cu instrumentele specifice meseriilor cunoscute - decuparea unor informaţii despre meserii din ziare, reviste, cărţi. 

 Pe librariadelfin.ro ai la dispozitie o gama variata de manuale pentru clasa 1.
 
 
Created in 0.041 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.