Contact: 0736.36.12.10 / 021.795.75.25
  • Matematica si explorarea mediului cls pregatitoare

  • 13 cărți
Competentele specifice care trebuiesc dezvoltate pentru domeniul matematica si explorarea mediului  pentru clasa pregatitoare sunt:
  1. Recunoaşterea şi utilizarea numerelor în calcule elementare
    1. Recunoaşterea numerelor în concentrul 0-10/ *în concentrul 0-31
    2. Compararea cardinalelor unor mulţimi având cel mult 10 obiecte/*cel mult 31 de obiecte
    3. Sesizarea magnitudinii unui număr în concentrul 0-10/* în concentrul 0-31, folosind poziţionarea pe axa numerelor
    4. Identificarea cardinalului unei mulţimi la care s-au adăugat /scos 1-2 elemente/ *1-5 elemente
  2.  Localizarea şi relaţionarea unor elemente geometrice în spaţiul înconjurător
    1. Discriminarea unor forme geometrice plane (pătrat, triunghi, dreptunghi, cerc) şi a unor corpuri geometrice (cub, sferă) în obiecte manipulate de copii şi în mediul înconjurător
    2. Orientarea şi mişcarea în spaţiu în raport cu repere/direcţii precizate, folosind sintagme de tipul: în, pe, deasupra, dedesubt, lângă, în faţa, în spatele, sus, jos
  3. Manifestarea curiozităţii pentru fenomene/relaţii/regularităţi/structuri din mediul apropiat
    1. Manifestarea interesului pentru crearea unor probleme simple de adunare şi scădere cu 1-2 unităţi în concentrul 0-10, prin explorarea unor contexte concrete
    2. Manifestarea curiozităţii pentru observarea unor fenomene/procese/structuri repetitive simple din mediul apropiat, în scopul identificării unor regularităţi
    3. Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural şi social
  4. Generarea unor explicaţii simple prin folosirea unor elemente de logică
    1. Formularea unor observaţii asupra mediului apropiat folosind limbajul comun, reprezentări prin desene şi operatorii logici „şi”, „nu”
    2. Identificarea relaţiilor de tipul „dacă... atunci…” între două evenimente successive
  5. Sortarea şi reprezentarea unor date în scopul rezolvării de probleme
    1. Sortarea/clasificarea pe baza unui criteriu dat
    2. . Rezolvarea de probleme în care intervin operaţii de adunare sau scădere cu 1-2 unităţi în concentrul 0-10, cu ajutorul obiectelor
  6. Utilizarea unor etaloane neconvenţionale pentru măsurări şi estimări
    1. Utilizarea unor măsuri neconvenţionale pentru determinarea şi compararea lungimilor
    2. Utilizarea unor unităţi de măsură pentru determinarea/ estimarea duratelor unor evenimente familiar
    3. Realizarea unor schimburi echivalente valoric folosind reprezentări neconvenţionale în probleme-joc simple de tip venituri-cheltuieli, cu numere din concentrul 0-10/*0-31.
Created in 0.059 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.