Contact: 0736.36.12.10 / 021.795.75.25

Domeniul Limba si Comunicare - preuniversitar

Domeniul limbă şi comunicare - acoperă stăpânirea exprimării orale şi scrise, ca şi abilitatea de a înţelege comunicarea verbală şi scrisă. Se apreciază că prin ascultare şi exprimare în situaţii de grup, preşcolarii devin capabili să exploreze experienţele altor persoane şi să-şi extindă astfel propriul repertoriu de experienţe semnificative. Se urmăreşte ca aceştia să vorbească cu încredere, clar şi fluent, utilizând modalităţi de exprimare adecvate pentru diferite categorii de auditoriu.
Activităţile cele mai potrivite pentru această învăţare sunt: o memorarea de cuvinte/ propoziţii, cântece şi jocuri muzicale; o imitarea ritmurilor diferite, acompaniind frazele auzite şi repetate cu o tamburină; o jocuri de limbă.
Obiectivele domeniului comunicare in limba romana la sfarsitul anilor de studiu:
  • Să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de vorbitor, cât şi în calitate de auditor.
• Să înţeleagă şi să transmită mesaje simple; să reacţioneze la acestea.
• Să audieze cu atenţie un text, să reţină ideile acestuia şi să demonstreze că l-a înţeles.
• Să distingă sunetele ce compun cuvintele şi să le pronunţe corect.
• Să-şi îmbogăţească vocabularul activ şi pasiv pe baza experienţei, activităţii personale şi/sau a relaţiilor cu ceilalţi şi simultan
să utilizeze un limbaj oral corect din punct de vedere gramatical.
• Să recepteze un text care i se citeşte ori i se povesteşte, înţelegând în mod intuitiv caracteristicile expresive şi estetice ale
acestuia.
• Să fie capabil să creeze el însuşi (cu ajutor) structuri verbale, rime, ghicitori, povestiri, mici dramatizări, utilizând intuitiv
elementele expresive
• Să recunoască existenţa scrisului oriunde îl întâlneşte.
• Să înţeleagă că tipăritura (scrisul) are înţeles (semnificaţie).
• Să găsească ideea unui text, urmărind indiciile oferite de imagini.
• Să manifeste interes pentru citit.
• Să recunoască cuvinte simple şi litere în contexte familiare.
• Să recunoască literele alfabetului şi alte convenţii ale limbajului scris
• Să utilizeze materiale scrise în vederea executării unei sarcini date.
• Să perceapă şi să discrimineze între diferitele forme, mărimi, culori – obiecte, imagini, forme geometrice, tipuri de contururi
etc.
• Să utilizeze efectiv instrumentele de scris, stăpânind deprinderile motrice elementare necesare folosirii acestora
• Să utilizeze desene, simboluri pentru a transmite semnificaţie
• Să descopere că scrierea îndeplineşte anumite scopuri, cerinţe sociale şi să se folosească de această descoperire (ex.:
recunoaşte şi respectă simboluri care avertizează asupra prezenţei/existenţei unui pericol sau care arată direcţia, destinaţia
unei clădiri/unui loc etc.)
• Să înţeleagă semnificaţia cuvintelor, literelor şi cifrelor, învăţând să le traseze.
Created in 0.045 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.