Fenomenul de Bullying
Contact: 0736.36.12.10 / 021.795.75.25

De-a gramatica… Limba si literatura romana - Clasa a V-a

De-a gramatica… Limba si literatura romana - Clasa a V-a
Preț: 19,80 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 9786069931165
Editura:
Anul publicării: 2019
Ediția: 1
Pagini: 200
Format: 20x26

DESCRIERE

 

De-a gramatica… Limba si literatura romana - Clasa a V-a

 

Lucrarea de fata, ”De-a gramatica … Sa o deslusim prin joc, comunicare, creativitate si lucru in echipa”, este menita a simplifica si facilita procesul instructiv-educativ, fiind un instrument util atat pentru lucrul efectiv la clasa, in derularea orelor de limba si literatura romana, cat si pentru aprofundarea notiunilor de gramatica de catre elev in timpul liber.

Cartea aparuta in 2019 la editura Delfin este un manual auxiliar recomandat elevilor clasei a V-a, dar si cadrelor didactice care au nevoie de un instrument de predare util si clar, la nivelul cerintelor actuale.

 Materialele didactice - jocuri, exercitii, activitati practice - respecta structura programei actuale, aducand un plus de atractivitate in predarea limbii romane si in special a gramaticii la nivel de gimnaziu.

Un material auxiliar valoros - „De-a gramatica” - Editura Delfin, Gramatica clasa a 5 -a

Cele doua autoare, Madalina-Ioana Ifrim si Magdalena-Florentina Bestoiu, s-au preocupat de o redactare cat mai clara si eficienta, pentru a oferi informatii la indemana elevului.

Structura si continutul culegerii sunt pliate pe noile cerinte ale programei scolare in vigoare, toate demersurile teoretice si practice propuse urmarind formarea competentelor-cheie ale disciplinei. Astfel, fiecare unitate debuteaza printr-un exercitiu sau joc didactic ( completarea unei benzi desenate, asocieri imagine-sunet, hora gramaticala, Improshow, puzzle, fisa autobiograficai, ghicitori, concursuri – Preda stafeta!, Mimul si pictorul), menit a capta atentia elevului, implicandu-l activ in insusirea noilor continuturi.

Aspectul grafic atractiv al cartii, jocurile originale si inspirate, completeaza cu succes intentia didactica a autorilor de a suplimenta manualele scolare cu auxiliare de calitate, concepute pentru a aprofunda studiul limbii si literaturii romane.

Teorie si suport in studiul gramaticii

            Sintezele teoretice vizeaza sistematizarea continutului stiintific predat la clasa, exemplele incluse, schemele variate (tabel, ciorchine, harta conceptuala) si, nu in ultimul rand, limbajul accesibil, simplu, folosit in explicarea notiunilor teoretice, fiind esentiale pentru intelegerea conceptelor atat de catre elev, cat si de catre parintele ce doreste a verifica si a ajuta copilul in vederea pregatirii temeinice la disciplina respectiva.

            Capitolul „Stiati ca…?” este o subtema a unitatilor destinata notiunilor de detaliu care, de cele mai multe ori, sunt problematice pentru elevi (forme diferite ale cuvintelor, elipsa anumitor parti de vorbire, topica, cuvinte cu multiple valori morfologice, valori stilistice ale partilor de vorbire etc.), aspecte sesizate de-a lungul timpului, in experienta la clasa.

            Pentru ca un obiectiv esential al studierii gramaticii in gimnaziu il reprezinta corectitudinea in exprimare, prezenta lucrare trateaza acest aspect in sectiunea Sa invatam din greseli!, unde sunt abordate, prin scheme logice, multiple exemple si variante corect-gresit, principalele probleme de ortografie, punctuatie si exprimare conform cerintelor DOOM2, facilitand astfel dirijarea elevului in insusirea normelor limbii standard. 

            O sectiune inedita a unitatilor este Acvariul cuvintelor necunoscute, scopul definitoriu al acesteia fiind de a dezvolta vocabularul elevilor si de a-i familiariza cu lucrul cu dictionarul. In acest sens, pe parcursul fiecarei unitati au fost strecurate diverse cuvinte al caror inteles ar putea fi necunoscut elevilor, cuvinte incluse in acvariu pentru a fi pescuite, cautate in dictionar si incluse in contexte adecvate.

Fise de lucru si teste formative

            Aplicarea si verificarea notiunilor de teorie se realizeaza atat la fiecare unitate in parte, prin Fisa de lucru si cele doua Teste formative, cat si prin Testele sumative care vizeaza continuturile mai multor unitati. Prin intermediul fisei de lucru se asigura fixarea cunostintelor intr-un mod cat mai interactiv, elevul fiind pus in diferite situatii in care joaca diverse roluri.

  • In prima parte a fisei, „Sa fim profesori!”, intra in pielea dascalului care corecteaza greseli strecurate in enunturi, scrisori sau pagini de jurnal si explica in ce constau acestea, adauga semne de punctuatie in texte date, motiveaza folosirea anumitor semne de punctuatie si de ortografie, participa la Maratonul ortogramelor.
  • In a doua parte, „Sa lucram cu spor!”,  joaca propriul rol, rezolvand o gama larga de exercitii, al caror scop este asigurarea retentiei si transferului informatiilor asimilate in unitatea respectiva.
  • In cea de-a treia parte, „Sa invatam jucandu-ne!”, elevul are posibilitatea de a se juca in perechi, echipe sau grupe mari de lucru, putand descoperi, rezolva, exersa si aplica anumite notiuni teoretice intr-o maniera distractiva si, foarte important pentru crearea unei ore reusite de limba si literatura romana, intr-o atmosfera destinsa. Printre jocurile sugerate se numara: alcatuirea unor enunturi/texte folosind cuvinte date, Acordeonul, crearea unui afis, derularea unei campanii de protejare a mediului inconjurator, De-a scriitorul (exercitiu de redactare acrostih/compunere narativa/cantecel/poezie), De-a detectivul, caligrama, Telefonul fara fir, puzzle.
  • Ultima parte a fisei de lucru, Si eu pot fi scriitor!, este menita a stimula creativitatea elevului, a promova libertatea de receptare a textului literar si a deschide apetitul pentru lectura si pentru redactarea de texte/compuneri. Elevul este provocat sa intre in pielea unui scriitor care incearca sa creeze colectia de opere proprii, dintre care amintim: compuneri narative, pagini de jurnal, rubrici de revista, articole de ziar, descrieri literare/nonliterare, desene, dialoguri, fise biografice, benzi desenate, Dictionar de limba standard a elevilor. Totodata, aceasta sectiune vine si in sprijinul profesorului, fiind destinata completarii portofoliului elevului.

Testele formative si testele sumative tintesc evaluarea si autoevaluarea elevului, realizate in maniera obiectiva datorita imbinarii tuturor tipurilor de itemi – obiectivi, semiobiectivi si subiectivi. Autoevaluarea elevului este privita din doua perspective – prima care tine de constientizarea eventualelor lacune si de stabilirea unui plan de actiune pentru remedierea parcursului scolar si a doua care tine de intelegerea si de gestionarea propriilor emotii, stari de spirit. 

Desi se bazeaza majoritar pe elemente de constructia comunicarii, in spiritul abordarii integrate a disciplinei, s-a optat pentru utilizarea textelor-suport in crearea fisei de lucru si a celor doua tipuri de teste.

Textele selectate acopera o paleta vasta: texte literare/nonliterare; texte descriptive/narative; texte in proza/in versuri; fragmente de romane, povestiri, basme, schite; pasteluri, jurnale, scrisori, reclame, recenzii de carti, articole, retete, scheme, grafice, regulamente etc.

De asemenea, testul sumativ este divizat in doua subiecte – primul bazat pe elemente de constructia comunicarii, al doilea – pe redactarea diverselor compuneri sau tipuri de texte in care sa fie incluse si anumite notiuni de vocabular, fonetica, morfologie sau sintaxa.

Rolul acestui auxiliar pentru elevii clasei a V-a

Prin urmare, scopul acestei culegeri este de a invata elevul sa invete, de a sprijini profesorul in demersul didactic, de a facilita evaluarea si autoevaluarea elevului si de a ajuta parintele sa urmareasca si sa sustina obtinerea rezultatelor bune la invatatura ale copilului.

Cartea beneficiaza de un continut redactat in mod bine definit, cu ilustratii atractive, menite sa incurajeze atentia si memoria elevului si sa fixeze cu succes notiunile teoretice. Imbinand jocul cu lectura, munca individuala cu efortul colectiv de studiu, aceasta lucrare face parte din seria materialelor auxiliare recomandate calduros pentru anii de gimnaziu.

RECENZII

Rating general
4 (1 recenzie)
5 stele
0
4 stele
1
3 stele
0
2 stele
0
1 stea
0
Spune-ne opinia ta despre acest produs!
scrie o recenzie
4

De-a gramatica... și pt clasele a 7 si a 8a

Am lucrat cu cele doua carti cu titlul de mai sus pt clasele a 5a si a 6a. Ar fi f potrivite si pt clasele a 7 a si a 8a!
Created in 0.094 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.