Aventuri matematice cu extraterestri. Clasa a 3-a - Corina Andrei

DESCRIERE
Matematica este o disciplina care ii ajuta pe elevi sa inteleaga mai bine ce se intampla in jurul lor, sa gaseasca un sens pentru ceea ce ii inconjoara, sa descopere ca totul se afla intr-un echilibru perfect matematic. Modernizarea invatamantului presupune ca metoda traditionala de a transmite rigid cunostintele sa faca loc unei abordari noi, interdisciplinare, cu modalitati atractive de transmitere a informatiilor matematice si a sarcinilor de lucru.
Aventuri matematice cu extraterestri este o lucrare care asigura, atat dezvoltarea cunostintelor matematice ale elevilor, cat si pe cele de cultura generala, ajutand la imbogatirea vocabularului si, in acelasi timp, favorizand dezvoltarea complexa a personalitatii lor.
Exercitiile si problemele propuse spre rezolvare sunt variate si atractive, in concordanta cu programa scolara in vigoare pentru clasa a III-a, iar conceptele referitoare la Sistemul Solar incurajeaza gandirea critica, stimuleaza imaginatia, fiind un mod de a lega cunostintele scolare cu viata reala.
Studiul Sistemului Solar ii va ajuta pe copii sa inteleaga vastitatea Universului, ei aflandu-se la varsta la care descopera lumea din jur, cerul instelat de deasupra lor fiind o sursa nesfarsita de mister si fascinatie. Culegerea le va oferi un mod simplu si distractiv de a invata matematica si de afla o multime de informatii despre maretia si complexitatea Cosmosului.
Asadar, sa inceapa aventura!
„Nu este usor sa concepi un auxiliar pentru clasele primare. Este cu atat mai greu sa faci unul de matematica, mai ales pentru clasa a III-a, cand programa scolara face prima trecere importanta la nivelul urmator: operatii cu numere naturale cu mai multe cifre. Tot atunci are loc prima intalnire a copiilor cu intelegerea grafica, extrem de importanta pentru tot restul vietii.
Dificultatea unei astfel de sarcini vine si din alegerea modului de adresare, intrucat cartea trebuie sa fie cat mai atragatoare: nu doar metodele expuse sunt importante, ci si spiritul ludic, reflectat atat in pasajele scrise, cat si in prezentarea grafica, sau modul in care sunt selectate informatii cat mai interesante din diferite domenii ale cunoasterii.
Toate acestea au fost minunat rezolvate de autoare intr-un text inventiv, cu personaje ce trezesc interesul copiilor pentru lumea cifrelor, cu pagini ingenios alcatuite astfel incat rezolvarile si raspunsurile sa poata fi adaugate intregului in cel mai firesc mod, dar si cu recapitulari si teste prin care elevii sa poata fi evaluati sau chiar sa se poata autoevalua. Remarc si creativitatea autoarei in privinta unor moduri intuitive de a introduce diversi algoritmi, de obicei greu de inteles la aceasta varsta.
Lucrarea este, fara indoiala, o realizare de succes, menita sa puna sub semnul intrebarii perceptia, larg raspandita in peisajul educational si cultural, conform careia matematica este arida si neprietenoasa.”
Radu Gologan,
Presedintele Societatii de Stiinte Matematice din Romania
RECENZII