Sari la conținut

Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual - Madalina-Nicoleta Chirila

Valente pragmatico-retorice ale pronumelui in discursul publicitar romanesc actual - Madalina-Nicoleta Chirila
PRP: 63,43 lei (-5%)
?
Preț: 60,26 lei
Diferență: 3,17 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 978­6062404123
Anul publicării: 2025
Pagini: 324
Format: 165x235
Categoria: Stiinte
Distribuie pe:

DESCRIERE

Noutatea studiului dnei Madalina-Nicoleta Chirila poate fi citita in cheie (cel putin) dubla, pentru ca, pe de o parte demersul analitic depaseste perspectiva canonica a lingvisticii in analiza pronumelui, inserandu-se pe taramul (inter)actional al pragmaticii si pe cel argumentativ al retoricii si stilisticii functionale, pe de alta parte, din incorporarea acestui topic in functionarea pragmatico-discursiva a unui tip specializat de discurs, cu mare impact individual si societal, cu inradacinare puternica in zona oralitati. Prin urmare, volumul reprezinta un studiu mai mult decat binevenit in peisajul cercetarilor romanesti de pragmatica lingvistica, retorica, stilistica aplicata si lingvistica de corpus si, totodata, „un exercitiu util pentru a imbunatati perspectiva teoretica si metodologica privitoare la discursul publicitar romanesc actual” (p. 255).
Prof. univ. dr. Cecilia Mihaela Popescu,
Universitatea din Craiova

Aplecandu-se asupra unui subiect mai putin abordat de catre lingvisti, referitor la unele aspecte particulare de ordin lingvistic (pragmatic) si/sau stilistic (retorica) si valorificand informatii de referinta (vechi si noi/romanesti si straine) pentru domeniile amintite, autoarea a reusit sa realizeze un studio complex si unitar privitor la implicatiile pronumelui in discursul publicitar romanesc actual (televizual si radiofonic), aflat sub semnul unei dinamici dintre cele mai interesante si rodnice din punct de vedere interpretativ.
Prof. univ. dr. habil. Adrian Chircu,
Universitatea „Babes-Bolyai”
Initiativa de a surprinde, intr-o cercetare cu profil monografic, valentele pragmatice si retorice ale recursului la pronume in discursul publicitar are potentialul de a imbogati literatura de specialitate cu elemente noi si relevante care completeaza cunostintele necesare inchegarii unor teorii cu mare putere explicativa.
Prof. univ. dr. habil. Ioan Milica,
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Viziteaza site-ul LibrariaDelfin.ro pe ShopMania Ghidul tau autentic de shopping.