Promotie Editura TREI
Contact: 0786.253.910 / 0736.361.210

5 misiuni distractive intr-un Roller Coaster de Vacanta Limba si literatura romana Clasa a VI-a caiet de vacanta - Madalina-Ioana Ifrim

5 misiuni distractive intr-un Roller Coaster de Vacanta Limba si literatura romana Clasa a VI-a caiet de vacanta - Madalina-Ioana Ifrim
Preț: 19,25 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 9786069931523
Editura:
Anul publicării: 2020
Ediția: 1
Pagini: 152
Format: 20x26

DESCRIERE

Stimati parteneri,

     In contextul in care ne lovim din ce in ce mai des de refuzul elevilor nostri de a citi, cartea noastra de vacanta se doreste a fi un instrument util in a pacali elevul sa se apropie din nou de lectura.

Cum? Prin:
demersul bazat majoritar pe joc si joaca, pe activitati cu o finalitate practica, palpabila, menite a dezvolta creativitatea (cuvant-cheie al cartii);
exprimarea degajata, relaxata, in care s-au strecurat si cuvinte din vocabularul elevilor;
alegerea activitatilor pliate pe universul lor actual de interese – benzi desenate, Manga, Anime, afise, colaje, ierbare, fise biografice (altfel, nu cele traditionale), caricaturi, diferite variante de jurnal (personal, reflexiv, de scriitor, de calatorie), glosar de termeni haiosi, recenzii de carti sau filme, machete, harti 3D sau de tip pop-up, sms-uri, diferite tipuri de blog, crearea unui Vlog sau a unui tutorial, scenete, diferite jocuri De-a…, design vestimentar etc.;
incurajarea folosirii telefonului si a internetului in scop educativ. In acest sens, am optat pentru promovarea unui motor de cautare destinat doar copiilor (www. kiddle. co) si a unei aplicatii YouTube create, de asemenea, doar pentru ei (YouTube Kids), astfel incat sa acceseze un continut filtrat, atent selectionat pentru media lor de varsta;
pledarea pentru toate formele de exprimare artistica, inclusiv filme (vizionarea diferitelor ecranizari sau adaptari ale cartilor propuse sau a unor animatii inspirate de acestea);
promovarea lucrului in echipa, chiar si in vacanta;
anularea ideii de obligativitate, sugerate mai ales de termenul tema, si optarea pentru sustinerea nevoii copilului de a alege, de a-si exprima neingradit opinia.


Ce urmarim de fapt? Simplu! Exersarea redactarii diverselor tipuri de texte, abordarea interdisciplinara a literaturii si promovarea interculturalitatii.


Structurarea continutului sub forma unor misiuni, ce implica trezirea curiozitatii elevului si dezvoltarea spiritului competitiv, si ideea indrazneata de roller coaster, care aduce cu sine notiuni, precum distractie, adrenalina, joc, vacanta, zambete, aventura, idei trasnite, curiozitate, ar trebui sa ghideze elevul spre a privi literatura altfel, spre a folosi la maximum resursele propriei imaginatii, promovandu-se, mai ales, libertatea de receptare a textului literar si deschiderea apetitului pentru lectura.

Pentru a incheia cu succes fiecare misiune si pentru a putea relua cursa, elevului i se propun cateva titluri din literatura romana si din cea universala, din care acesta poate alege minimum unul spre lectura, urmand ca sarcinile create de noi sa il incite spre descoperirea celorlalte carti. Fiecare capitol este bazat pe activitati de pre-lectura (cele menite a starni curiozitatea), activitati de lectura (intelegerea textului literar) si activitati post-lectura (purtarea elevului dincolo de lectura, dincolo de cuvinte, prin sarcini de lucru care dezvolta viziunea interdisciplinara si care stimuleaza creativitatea). Toate aceste aspecte sunt abordate mascat, sub forma unei curse ale carei popasuri presupun rezolvarea unor sarcini de lucru formulate printr-un limbaj cat mai apropiat de al lor, crezul nostru fiind ca o exprimare degajata, usor copilaroasa, ar apropia elevul.


Pentru ca stim ca este extrem de important ca pe timpul vacantei de vara sa se reimprospateze cunostintele dobandite pe parcursul anului scolar anterior, am propus si 10 fise de lucru, in care se urmaresc toate continuturile programei scolare in vigoare. Pe baza unor fragmente din textele sugerate elevilor spre lectura in cadrul misiunilor, s-au formulat itemi variati - obiectivi, semiobiectivi si subiectivi – care vizeaza atat elementele de constructia comunicarii, cat si redactarea diverselor compuneri sau tipuri de texte.

! La clasa a VII-a, fisele de lucru sunt construite pe structura subiectelor de evaluare nationala. Itemii vizeaza doar continuturile studiate pana in clasa a saptea inclusiv. Astfel, elevul se poate familiariza inca din timpul vacantei cu cerintele evaluarii finale.

Noutate: In speranta venirii in sprijinul dumneavoastra in derularea diferitelor activitati, mai ales extrascolare, am creat si 10 fise de proiecte, cate una pentru fiecare luna a anului scolar urmator, care pot fi utile la ora de limba si literatura romana, la ora de dirigentie, in Saptamana „Sa stii mai multe, sa fii mai bun!”, pentru organizarea serbarilor scolare, pentru Ziua scolii etc.
    

Prin urmare, scopul acestei carti de vacanta este de a dezvalui elevului puterea cuvintelor, a imaginatiei, de a-l apropia de carte, de lectura, de arta intr-un mod cat mai distractiv, de a pasi putin si in lumea lor si de a le sopti ca literatura nu e o corvoada, daca stiu sa o vada si altfel!

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.108 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.