Livrare estimată: Luni, 22 Apr. 2024
ISBN: 9786068878034
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 160

DESCRIERE

Scriitorul, desi nu detinea o cultura vasta, a fost considerat de criticul George Calinescu un instrument excelent de observatie al mediului rural, oferind in nuvelele din popor si in studiile sale o fresca a moravurilor, a comportamentului oamenilor, in functie de nivelul lor social, in cele mai mici detalii ale tinutei, portului popular, vorbirii si gesturilor.
     Slavici crede ca spiritualitatea omeneasca nu are nimic metafizic in sine, ca „omul e rezultatul organic al vietii sociale" si ca arta e o activitate umana rationalizabila, desi nu reductibila la ratiune.
Scriitorul se desparte hotarat de gandirea social-filosofica si artistica a epocii anterioare, de cliseele romantismului, fiind in multe privinte un precursor al ideilor literare de mai tarziu.
     Opera lui Slavici este remarcabila; ea nu idealizeaza si nu trateaza cazuri de izolare. Oamenii sunt darzi, lacomi, intreprinzatori, intriganti, cu parti bune si cu parti rele, asa cum trebuie sa fie o lume comuna. Daca ar fi avut mai multa capacitate de lucru, Slavici ar fi putut da o comedie umana a satului, dar ne-a tasat si una din cele mai autentice si mai profunde opere memorialistice.
     Prin nuvelele si romanele sale, Slavici este, alaturi de ceilalti clasici, scriitorul care a avut o contributie decisiva la asezare literaturii noastre pe fagasul modernitatii, a fost un intemeletor al realismului nostru modern, asa incat va ramane un punct de reper nu numai pentru romanul social, ci si pentru cel psihologic.

RECENZII

Rating general
5 (1 recenzie)
5 stele
1
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stea
0
Spune-ne opinia ta despre acest produs!
scrie o recenzie
5

SUPER TARE CARTEA!!!!

Deși nu sunt fană a cărților legate de ceea ce privește viața satului românesc, Ioan Slavici mi-a arătat , prin această lectură complexă, ca să zic așa, faptul că există și lecturi bune pentru bac și, mai ales plăcute, care să nu te plictisească neuronal și sinapsial. Este o carte superbă și o recomand cu încredere! Acesta, fiind unul dintre motive, Fiecare pagină este împărțită în fragmente mici, care te ajută foarte mult la parcurgerea cărții în totalitate! Foarte bună editura, conținutul, grafica coperților! Pot spune că îmi place foarte mult! Și am cumpărat-o doar cu 7 lei de la cărturești! Merită mai mult de atât, pentru că această carte chiar m-a impresionat! Am citit-o de 2 ori în totalitate!!

Titluri de aceiași autori

Created in 0.5864 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.
Viziteaza site-ul LibrariaDelfin.ro pe ShopMania Ghidul tau autentic de shopping.