Livrare estimată: Joi, 25 Apr. 2024
ISBN: 9789731258423
Anul publicării: 2021
Pagini: 288
Categoria: Stiinte

DESCRIERE

„Este onorant sa pot recomanda spre lectura, ba chiar spre analiza amanuntita, o carte ce urmareste extrem de acrib studiul conceptului antic de „parrhesia"; lectura, ca si, probabil, alegerea autorului, se pot sprijini pe cel putin doua puncte arhimedice: preocuparea pentru sursele teoretice si istorice ale problemei responsabilitatii etice si, al doilea, interesul pentru spatiul filosofic contemporan, care isi trage premisele esentiale ale discursului despre libertate tocmai din nevoia de clarificare a responsabilitatii si curajului, cum sublinia Michel Foucault. Lucrarea studiaza o serie de portrete relevante dar propune si o succesiune logica de investigatii foarte serioase asupra semnificatiilor parrhesiei in diferite contexte si scoli filosofice din antichitatea greaca, mizand pe identificarea unei serii de elemente comune intre scoli, dovedind caracterul aproape serial al importantei parrhesiei in filosofia antica: adevarul ca si concordanta intre vorbe si fapte, ca proba a integritatii si autenticitatii individului."

Claudiu Marius Mesaros

Hirjoi Cristian (n. 1980) a urmat cursurile Facultatii de Filosofie din cadrul Uni-versitatii de Vest din Timisoara, absolvind studiile in anul 2003 cu o teza despre fenomenologia lui Husserl. De atunci a lucrat ca profesor de filosofie si logica la diverse licee din judetul Timis. Lucrarea de fata este rodul a trei ani de cercetare doctorala axata pe intelegerea conceptului de parrhesia si a ipostazelor parrhe-siastului in filosofia antica greaca.

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.5554 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.
Viziteaza site-ul LibrariaDelfin.ro pe ShopMania Ghidul tau autentic de shopping.