Edituri /Promotii
-Introducere in managementul educational. Din perspectiva clasei de elevi/grupei de copii - Tudor Marin, Conona Petrescu

PRP: 19,03 lei (-18,02%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 15,60 lei
Diferență: 3,43 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
Autor: Tudor Marin, Conona Petrescu
ISBN: 9786062601966
Editura: Pro Universitaria
Anul publicării: 2020
Pagini: 120
Categoria: Pedagogie
DESCRIERE
CUPRINS
CAPITOLUL 1.
MANAGEMENTUL GENERAL SI EDUCATIONAL... 10
1. 1. Delimitari conceptuale... 10
1. 2. Managementul organizational... 15
1. 2. 1. Cultura organizatiei scolare... 16
1. 3. Managementul educational... 20
1. 3. 1. Principiile si functiile managementului
educational... 21
1. 3. 2. Sistemul institutional al conducerii
invatamantului... 22
1. 3. 3. Statusul si rolul managerilor scolari / directori... 24
CAPITOLUL 2.
MANAGEMENTUL CLASEI /GRUPEI DE PRESCOLARI... 27
2. 1. Conceptul de management al clasei... 27
2. 2. Rolurile profesorului-manager al clasei de elevi /
grupei de copii... 29
2. 3. Competentele manageriale ale profesorului... 35
CAPITOLUL 3.
CLASA/GRUPUL DE ELEVI/PRESCOLARI SI STRATEGIILE
DE GESTIONARE A SITUATIILOR DE CRIZA... 39
3. 1. Dimensiuni conceptuale – caracteristicile clasei de
elevi... 39
6
3. 2. Structuri dimensionale ale clasei de elevi/grupei de
copii... 43
3. 3. Relatii interpersonale si interactiuni la nivelul clasei
de elevi / grupei de prescolari... 52
3. 4. Tipuri de criza... 61
3. 4. 1. Tipuri de criza educationala... 63
3. 5. Gestionarea situatiilor de criza – strategii de
interventie... 65
CAPITOLUL 4.
INOVATIE SI SCHIMBARE IN EDUCATIE DIN PERSPECTIVA
MANAGEMENTULUI CLASEI DE ELEVI... 69
4. 1. Necesitatea inovatiei in management – intre
evitarea si corectarea situatiilor de criza... 68
4. 2. Schimbarea educationala – Predictie si anticipatie... 72
4. 3. Criza versus inovatia ca tip de problema
manageriala... 73
4. 3. 1. Dificultatea schimbarii... 75
4. 4. Caracteristicile inovatoare in managementului
clasei de elevi si ale profesorului-manager... 77
4. 4. 1. Caracteristicile cadrului didactic inovator... 78
4. 4. 2. „Sursele puterii” profesorului... 80
4. 5. Noi metode si strategii de predare-invatare din
perspectiva managementului clasei de elevi... 84
4. 5. 1. Strategia LEARN... 85
4. 5. 2. Strategia imaginativa... 87
7
4. 5. 3. Metoda „Analizei SWOT”... 89
4. 5. 4. Metoda „RIP”... 90
CAPITOLUL 5.
MANAGEMENTUL PROGRAMELOR SI PROIECTELOR... 92
5. 1. Clarificari conceptuale: planuri-programe-proiecte... 93
5. 2. Proiectul... 95
5. 2. 1. Caracteristici. Componente. Conditii majore... 96
5. 3. Tipologia proiectelor in educatie... 98
5. 4. Managementul de proiect... 113
5. 4. 1. Echipa de proiect... 114
5. 4. 2. Elementele de proiectare... 114
5. 4. 3. Monitorizarea programelor si proiectelor... 116
BIBLIOGRAFIE... 118
CAPITOLUL 1.
MANAGEMENTUL GENERAL SI EDUCATIONAL... 10
1. 1. Delimitari conceptuale... 10
1. 2. Managementul organizational... 15
1. 2. 1. Cultura organizatiei scolare... 16
1. 3. Managementul educational... 20
1. 3. 1. Principiile si functiile managementului
educational... 21
1. 3. 2. Sistemul institutional al conducerii
invatamantului... 22
1. 3. 3. Statusul si rolul managerilor scolari / directori... 24
CAPITOLUL 2.
MANAGEMENTUL CLASEI /GRUPEI DE PRESCOLARI... 27
2. 1. Conceptul de management al clasei... 27
2. 2. Rolurile profesorului-manager al clasei de elevi /
grupei de copii... 29
2. 3. Competentele manageriale ale profesorului... 35
CAPITOLUL 3.
CLASA/GRUPUL DE ELEVI/PRESCOLARI SI STRATEGIILE
DE GESTIONARE A SITUATIILOR DE CRIZA... 39
3. 1. Dimensiuni conceptuale – caracteristicile clasei de
elevi... 39
6
3. 2. Structuri dimensionale ale clasei de elevi/grupei de
copii... 43
3. 3. Relatii interpersonale si interactiuni la nivelul clasei
de elevi / grupei de prescolari... 52
3. 4. Tipuri de criza... 61
3. 4. 1. Tipuri de criza educationala... 63
3. 5. Gestionarea situatiilor de criza – strategii de
interventie... 65
CAPITOLUL 4.
INOVATIE SI SCHIMBARE IN EDUCATIE DIN PERSPECTIVA
MANAGEMENTULUI CLASEI DE ELEVI... 69
4. 1. Necesitatea inovatiei in management – intre
evitarea si corectarea situatiilor de criza... 68
4. 2. Schimbarea educationala – Predictie si anticipatie... 72
4. 3. Criza versus inovatia ca tip de problema
manageriala... 73
4. 3. 1. Dificultatea schimbarii... 75
4. 4. Caracteristicile inovatoare in managementului
clasei de elevi si ale profesorului-manager... 77
4. 4. 1. Caracteristicile cadrului didactic inovator... 78
4. 4. 2. „Sursele puterii” profesorului... 80
4. 5. Noi metode si strategii de predare-invatare din
perspectiva managementului clasei de elevi... 84
4. 5. 1. Strategia LEARN... 85
4. 5. 2. Strategia imaginativa... 87
7
4. 5. 3. Metoda „Analizei SWOT”... 89
4. 5. 4. Metoda „RIP”... 90
CAPITOLUL 5.
MANAGEMENTUL PROGRAMELOR SI PROIECTELOR... 92
5. 1. Clarificari conceptuale: planuri-programe-proiecte... 93
5. 2. Proiectul... 95
5. 2. 1. Caracteristici. Componente. Conditii majore... 96
5. 3. Tipologia proiectelor in educatie... 98
5. 4. Managementul de proiect... 113
5. 4. 1. Echipa de proiect... 114
5. 4. 2. Elementele de proiectare... 114
5. 4. 3. Monitorizarea programelor si proiectelor... 116
BIBLIOGRAFIE... 118
Cărţi noi
-- 40,92 leiPRP: 49,90 lei (-18%)
- 57,40 leiPRP: 70,00 lei (-18%)
- 56,05 leiPRP: 59,00 lei (-5%)
Promoţii
-- 40,92 leiPRP: 49,90 lei (-18%)
- 57,40 leiPRP: 70,00 lei (-18%)
- 56,05 leiPRP: 59,00 lei (-5%)







RECENZII