Vine, vine primavara
Contact: 0724.900.100 / 0736.361.210

Tipuri de probleme matematice si metodica rezolvarii lor la clasele primare - Lidia Elena Cobuz

PRP: 19,62 lei (-19,98%)
?
Acesta este Prețul Recomandat de Producător. Prețul de vânzare al produsului este afișat mai jos.
Preț: 15,70 lei
Diferență: 3,92 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil
ISBN: 9786065831780
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 124

DESCRIERE

Obiectivele invatamantului matematic deriva din sarcinile generale ale scolii, precum si din locul matematicii ca disciplina fundamentala in momentele actuale. In acest context matematicii ii revine un rol insemnat pentru modelele si metodele de cercetare ce sunt puse la dispozitia tuturor domeniilor teoretice si aplicative. 
in primele clase se declanseaza la elevi interesul sau repulsia pentru studiul matematicii. Interesul pentru matematica se cultiva prin continutul invatamantului matematic, prin dezvaluirea secretului stiintei matematice, prin activitatea catre problematic si mai ales prin formele atractive de desfasurare a activitatii. 
Orice exagerare, in sensul depasirii capacitatilor de intelegere, ii indeparteaza pe micii scolari de matematica. 
Matematica inseamna gandire, o gandire organizata. 
Matematica este disciplina care poate si are menirea de a forma o gandire investigatoare, creatoare, o apropie de cunostintele noi si, in general, o apropie de necunoscut. Acest obiect de invatamant se capata nu pentru a se sti, ci pentru a folosi, pentru a se aplica in practica. Trebuie sa avem convingerea ca matematica este o disciplina a realitatii, ca ea are aplicabilitate in practica moderna. La varsta scolara mica se pun bazele insusirii intregului sistem de cunostinte matematice prin transmiterea notiunilor fundamentale ale acestei stiinte. De aceea, este necesar sa privim predarea matematicii in scoala nu fragmentar, pe cicluri de invatamant, ci intr-o succesiune logica, unitara si continua, incepand de la primul contact al copiilor cu matematica si sfarsind cu ultima clasa. Se impune deci o considerare integrala a invatamantului matematic, ale carui repercusiuni coboara pana la nivelul primar. 
Cadrul didactic este cel care trebuie sa insufle elevilor ca matematica este o sinteza a unui complex de calitati intelectuale, morale si etice. Atunci elevii vor simti placerea de a se angaja in competitia intelectuala la orele de matematica, cu aceeasi bucurie cu care se intrec la jocurile sportive. 
Formarea unor deprinderi de invatare prin cercetare - descoperire si efort intelectual propriu cu cat sunt fixate si consolidate mai de timpuriu cu atat au un efect formativ mai eficient materializat in dezvoltarea capacitatilor intelectuale superioare si aptitudinilor actului creator. Matematica este cu adevarat o gimnastica a mintii, un crez al scolii moderne si una din principalele chei ale intelegerii lumii in care traim. 
in procesul de invatamant, mai ales pentru insusirea matematicii, deoarece dificultatile de invatare sunt inerente, este necesar ca fiecare invatator sa anticipeze, sa descopere in activitatea la clasa acele dificultati si sa proiecteze, sa realizeze demersurile didactice in masura sa le preintampine, sa le diminueze si in final, sa le inlature, pentru a asigura succesul la invatatura al elevilor. 
in cadrul complexului de obiective pe care le implica predarea - invatarea matematicii in ciclul primar, rezolvarea problemelor reprezinta o activitate de profunzime, cu caracter de analiza si sinteza superioara. 
Pornind de la importanta pe care o au problemele de matematica mi-am propus ca in aceasta lucrare sa prezint tipurile de probleme si metodica rezolvarii lor. 
inainte de a trece la tratarea acestei teme, am tinut sa realizez rolul matematicii in intelegerea lumii in care traim si necesitatea studierii acestui obiect de invatamant in ciclul primar. Dar, pentru ca, matematica moderna cere astazi tuturor cadrelor didactice o temeinica pregatire psihologica, pedagogica si metodologica, pentru ca, inainte de a preda cunostintele matematice trebuie cunoscute principiile predarii matematice in ciclul primar. 
in urmatoarea etapa am prezentat specificul formarii notiunilor matematice la nivelul ciclului primar tinand cont de particularitatile psihopedagogice ale scolarului, de bazele metodice ale predarii - invatarii, a utilizarii mijloacelor de invatamant in rezolvarea problemelor, a clasificarii metodelor. 
Urmatorul obiectiv al lucrarii a fost acela de a prezenta metodele de rezolvare a tipurilor de probleme cu perspectiva cresterii randamentului la elevi. Rezolvarea tipurilor de probleme contribuie la cresterea randamentului scolar si la dezvoltarea cresterii increderii in fortele proprii. 
Valoarea formativa a rezolvarilor de probleme sporeste pentru ca mobilizarea intelectuala a elevilor la o astfel de activitate este superioara altor demersuri matematice, elevii fiind pusi in situatia de a descoperi ei insisi modalitatile de rezolvare si solutia, sa formuleze ipoteze si apoi sa le verifice, sa faca asociatii de idei si corelatii inedite. 
Ca si la celelalte discipline de invatamant, actul de evaluare la matematica urmareste sa masoare si sa aprecieze progresele elevilor in materie de cunostinte, priceperi si deprinderi matematice. Astfel, alaturi de concluzii voi prezenta aspecte ale randamentului scolar prin probe de evaluare, analiza rezultatelor si prelucrarea lor. 
Ultima parte a lucrarii mi-am propus sa cuprinda exercitii si probleme accesibile tuturor elevilor, dar si probleme cu grad sporit de dificultate, precum si modele de proiectare a activitatii didactice. 
in scopul ridicarii calitatii si eficientei invatamantului, in conditiile democratizarii societatii noastre, cadrele didactice participa nemijlocit la dezbaterea, adoptarea si infaptuirea obiectivelor care privesc destinele scolii. 
Pornind de la realitatea ca in contextul efortului de modernizare a predarii-invatarii matematicii la clasele I-IV, invatamantul dispune de conditiile necesare descoperirii valorilor formative ale activitatii de rezolvare a tipurilor de probleme si metodica rezolvarii lor astfel incat randamentul scolar sa creasca. Principala sarcina a invatatorului este ca prin insusi felul in care organizeaza si conduce activitatea elevilor sa stimuleze interesele de cunoastere in declansarea unei activitati investigatoare si in orientarea si obtinerea unor rezultate optime pe plan formativ si informativ. 
in elaborarea acestei lucrari, am pornit de la experienta acumulata la catedra, timp in care am avut posibilitatea sa observ importanta activitatii de rezolvare a tipurilor de probleme si metodologia lor. Pentru ca studiul matematicii in clasele primare sa constituie o baza solida pentru studiul ulterior al matematicii, se cer cultivate interesul si pasiunea elevilor pentru rezolvari de exercitii si probleme. Prin aceasta lucrare mi-am propus sa contribui la valorificarea integrala a posibilitatilor de care dispune invatatorul pentru obtinerea de rezultate bune la clasele I-IV prin studiul matematicii, in general, prin activitatea de rezolvare a exercitiilor si problemelor, in special.

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.5254 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.
Viziteaza site-ul LibrariaDelfin.ro pe ShopMania Ghidul tau autentic de shopping.